RADNY RADY MIASTA PIŁY

Piła 500 Miasto Piła

Piła to nie przystanek,
to nasze miasto!

Na skróty

Urząd miasta w Pile

Sonda

Radny Piły Bogusławski

Który Kościół w Pile zasługuje na miano najpiękniejszego?

Kościół p.w. św. Stanisław Kostki - Piła, ul. Browarna 13

Kościół p.w. Świętej Rodziny - Piła, ul. św. Jana Bosko

Kościół p.w. św. Antoniego - Piła, ul. Ludowa 10

Kościół p.w. Św. Józefa - Piła, ul. Korczaka

Kościół Najświętszej Marii Panny Wspomożenia Wiernych - Piła, Osiedle Górne

Kościół Matki Bożej Częstochowskiej - Piła Motylewo ul. Orla

Kościół Miłosierdzia Bożego - Piła ul. Śniadeckich

Kościół garnizonowy NMP Częstochowskiej - Piła ul. Podchorążych

Kościół św. Jana Bosko - Piła Staszyce ul. Libelta

Kościół św. Rafała Kalinowskiego - Piła Koszyce

Kościół ewangelicko-augsburski - Piła ul. Buczka

Wyniki/ poprzednie sondy

Wspieram

Fakty Pilskie

 

Bezpieczny bo widoczny

 

Bezpieczny bo widoczny

 

 

 

 

 

 

Sesja za sesją, relacje z sesji VI kadencji

XXXIII Sesja Rady Miasta – śpiewająco i o bezpieczeństwie

30.04.2013 - 18:59

W dniu 30 kwietnia w Młodzieżowym Domu Kultury, odbyła się XXXIII Sesja Rady Miasta Piły, podczas której podjęto uchwały z zakresu: pogrzebów, otwarcia sezonu kąpielowego, bezprzetargowego najmu nieruchomości, oraz zagadnień: budżetowych, bezpieczeństwa, współpracy samorządowej i polityki społecznej.

XXXIII Sesja Rady Miasta – śpiewająco i o bezpieczeństwie

Początek sesji przebiegł śpiewająco, a to za sprawą niemieckiego chóru Shanty – Chor Cuxhaven, który wystąpił także podczas tegorocznej Majówki, 1-go maja o 18 .

 
Podpunkty od 1 do 3, to sprawy regulaminowe i standardowe sprawozdania zarówno Przewodniczącego Rady Miasta jak i Prezydenta.
 
            Pozytywnie zaopiniowany, przez Gminną Radę Działalności Pożytku Publicznego, podpunkt czwarty obrad, dotyczył „zasad sprawienia pogrzebu przez Miasto Piła”, w tym pogrzebu dzieci martwo narodzonych, bez względu na okres trwania ciąży. Dotychczasowa uchwała nr XXVI/312/04 Rady Miasta Piły, z dnia 26 października 2004 r, nie poruszała problematyki dzieci martwo narodzonych i nie była dostatecznie precyzyjna. Głosowana podczas sesji uchwała ma zastąpić poprzednio obowiązującą i zrealizować ciążący na gminie obowiązek. Głosowana podczas sesji uchwała, obowiązek opłaty za pogrzeb nakłada na Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. W czasie obrad upewniłem się, że pochówek w pierwszej kolejności mają prawo dokonać rodzice lub inni najbliżsi, a dopiero w momencie, gdy nie chcą tego dokonać, obowiązek przejmuje Gmina. W przypadku dzieci nienarodzonych, pogrzeb ma się odbywać nie częściej niż dwa razy do roku i obejmować: przewóz zwłok do kremacji, kremację, zakup urny i wiązanki kwiatów, pochówek urny, łącznie z kwiatami w wyznaczonym miejscu, obsługę pochówku i oznaczenie grobu tabliczką. W przypadku osób bezdomnych, którzy mieszkają na terenie miasta, lub też osób nieposiadających rodziny, a zmarłych, pogrzeb ma obejmować: przewóz zwłok, przechowywanie zwłok w chłodni, umycie i ubranie zwłok, zakup trumny i wiązanki kwiatów, wykopanie grobu i opłatę za miejsce na cmentarzu, obsługę pochówku i oznaczenie grobu tabliczką imienną.
 
            Podpunkt piąty obrad, dotyczył wykazu kąpielisk letnich na terenie Gminy Piła w 2013 roku. W tym przypadku nie obyło się bez kwestii spornych, które dotyczyły wyznaczenia dodatkowego kąpieliska nad „Jeziorem Jelonki”, oraz zmiany terminu sezonu letniego.  Zastępca Prezydenta Krzysztof Szewc, słusznie zauważył, że inwestycja w dodatkowe kąpielisko wymaga większego nakładu chociażby na opłaty, dla ratowników. Aby oszacować koszty ewentualnego kąpieliska nad wspomnianym jeziorem Jelonki jak i na mój wniosek nad Zalewem Koszyckim postanowiliśmy poprosić o wykonanie odpowiednich szacunków inwestycyjnych. Kwestię wcześniejszego rozpoczęcia sezonu letniego i późniejszego zakończenia, uważam że nie można dokonać z racji wyższości ustawy nad uchwałą. Radni dyskutowali w tym temacie również o potencjalnych kosztach i nie zgodzili się poprzeć wniosek o wydłużenie tego okresu.
 
            Podpunkt 6 dotyczył wynajęcia garażu, dotychczasowemu najemcy, przy ulicy Krzywej wraz z przypisaną działką. Podpunkty: 7, 8 i 9, dotyczyły wynajęcia w trybie bezprzetargowym, pawilonów handlowych, wybudowanych przez osoby fizyczne na ulicach Matwiejewa i Rynkowej.  Okres najmu we wszystkich trzech przypadkach, określono na 9 lat. Uchwały zostały przyjęte jednomyślnie.
 
            Podpunkty 10, 11 i 12, również dotyczyły wynajmu nieruchomości, bez przetargu. Nieruchomości te znajdowały się na ulicy Krynicznej, Motylewskiej i Al. Niepodległości. Również zostały przyjęte.
 
            Podpunkt 13 dotyczył zmian w budżecie miasta. Dochody miasta zwiększono o 116 155 zł, które następnie przeznaczono na miejskie wydatki. Pieniądze te pochodziły m.in.: z odszkodowań za: uszkodzoną barierkę na obszarze ulicy 500-lecia Piły, zalane pomieszczenia w Zespole Szkół nr 3.
 
            Punkt 14, dotyczył stanu bezpieczeństwa w Pile. Szczegółowe raporty w tym zakresie przedstawiła: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, Straż Miejska, oraz Komenda Powiatowa Policji. Raport swój przesłała również Prokuratura Rejonowa, a szczegółowo można zapoznać się z informacjami wszystkich tych służb na stronach internetowych Miasta Piły.
 
            Centrum Ratownicze, dostępne pod numerem 112 w roku 2012, przyjmowało średnio 308 wezwań alarmowych na dobę. Około 9% połączeń, kończyło się zarówno interwencją Straży Pożarnej jak i Pogotowia Ratunkowego. Z właściwych źródeł dowiedziałem się, że obecnie dzwoniąc do Centrum Ratowniczego w rzeczywistości kontaktujemy się z ulicą Wiśniową w Poznaniu. Informacje, potwierdził komendant Straży Pożarnej, informując jednocześnie, że taki stan rzeczy powstał na podstawie decyzji Wojewody Wielkopolskiego. Dzięki temu właściwe służby ratunkowe reagują na rzeczywiście niezbędne wezwania.
            Na terenie powiatu pilskiego, liczba interwencji strażaków w stosunku lat 2011 do 2012 wzrosła o 6,7%. Zmniejszyła się natomiast liczba pożarów o prawie 11%. W tym czasie wzrosła liczba fałszywych alarmów. W 2011 roku, było ich 12, a w 2012 r. aż 33. Na podstawie wstępnych ustaleń wywnioskowano, że: podpalenie było przyczyną 52 pożarów, nieostrożność dzieci i dorosłych, to przyczyna 204 pożarów, a niesprawnych instalacji i podupadłych urządzeń, to 75 pożarów.
            Statystyczne informacje Komendy Powiatowej Policji w Pile wykazują, że spadła liczba kradzieży ze zniszczeniem mienia. W 2011r. było ich 651 a w 2012r. 385. Wzrosła natomiast liczba gwałtów z 8 w roku 2011 do 16 w 2012. Spadła, liczba rozbojów z włamaniem z 73 w 2011 do 38 w 2012. Tendencje spadkową miały również rozboje z wymuszeniem, bójki i pobicia, oraz przestępstwa drogowe. Tych ostatnich zanotowano w Pile w 2011 r. 486, a w 2012 r. 209.
             Straż Miejska w Pile, ujawniła 3429 wykroczeń. 1750 spośród wymienionych dotyczyło bezpieczeństwa w komunikacji, pozostałe bezpieczeństwa osób i mienia (297), porządku i spokoju publicznego (103), przepisom ustawy o utrzymaniu czystości i porządku (136), przepisów o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (466) oraz innym. W wyniku interwencji, Straż Miejska legitymowała 3429 razy, udzieliła pouczenia 2632, wręczyła 739 mandatów karnych na kwotę 62 370 zł.
Pan Komendant przypomniał, że Straż Miejska, uczestniczy w festynach osiedlowych i innych wydarzeniach społecznych zapewniając porządek. Inną funkcją pełnioną przez Straż Miejską jest stopniowa zmiana niechlubnych przyzwyczajeń mieszkańców. Przykładem jest akcja „Posprzątaj po swoim psie”, która z roku na rok poprawia komfort spacerów, chodnikiem po okresie zimowym.
 
Podpunkt 15 obrad, dotyczył sprawozdania z realizacji Programu współpracy Samorządu Gminy Piła, z organizacjami pozarządowymi. Warto nadmienić, że w trybie konkursowym zawarto 58 umów z 40 podmiotami.
 
Punkt 16 dotyczył, informacji z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. 
 
Obrady zakończyły się interpelacjami i zapytaniami radnych. Kwestie te dotyczyły m.: zwiększenia liczby miejsc w przedszkolach za pośrednictwem dotacji unijnych, wypowiedzenia umów w sprawie wywozu odpadów komunalnych, stanu nawierzchni drogi dojazdowej przy ulicy Dunikowskiego, pomieszczeń gospodarczych przy ulicy 1-go Maja, remontu budynków przy ulicy Witosa, oraz właściwego zagospodarowanie placu zabaw, jak również:  stanu dróg, czy też pisma skierowanego przez przedstawicieli Wspólnoty Mieszkaniowej, przy ulicy Sikorskiego 5-83. Największe emocje wzbudziła, sprawa wniosku, złożonego przez jednego z radnych podczas posiedzenia Komisji Gospodarki Miejskiej. Dotyczącego przeprowadzenia kontroli wydatków finansowych, przez gminę na zimowe utrzymanie dróg w mieście w sezonie 2012 do 2013, przez komisję rewizyjną. Wniosek został poddany pod głosowanie i aby wyjaśnić wszelkie wątpliwości został on zaakceptowany. Komisja rewizyjna zobowiązana została do wprowadzenia tego zadania do swojego planu pracy.
 
 
            Była, to z pewnością interesująca sesja. Szereg szczegółowych danych zawartych w sprawozdaniach służb bezpieczeństwa, czy też Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, stanowiły główną tego przyczynę. Dane statystyczne z pewnością ucieszą nie jednego studenta, szykującego się do pracy licencjackiej, lub też magisterskiej. Życzę im powodzenia w trakcie sesji egzaminacyjnej, a wszystkim mieszkańcom słonecznej, wiosennej pogody.

Komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Newsletter

Zapisz się do newslettera

Twoje imię:

Adres e-mail:

Dlaczego warto się zapisać?

Mapa
działalności radnego

http://plebiscyt.jacekboguslawski.pl/

W mediach