RADNY RADY MIASTA PIŁY

Piła 500 Miasto Piła

Piła to nie przystanek,
to nasze miasto!

Na skróty

Urząd miasta w Pile

Sonda

Radny Piły Bogusławski

Który Kościół w Pile zasługuje na miano najpiękniejszego?

Kościół p.w. św. Stanisław Kostki - Piła, ul. Browarna 13

Kościół p.w. Świętej Rodziny - Piła, ul. św. Jana Bosko

Kościół p.w. św. Antoniego - Piła, ul. Ludowa 10

Kościół p.w. Św. Józefa - Piła, ul. Korczaka

Kościół Najświętszej Marii Panny Wspomożenia Wiernych - Piła, Osiedle Górne

Kościół Matki Bożej Częstochowskiej - Piła Motylewo ul. Orla

Kościół Miłosierdzia Bożego - Piła ul. Śniadeckich

Kościół garnizonowy NMP Częstochowskiej - Piła ul. Podchorążych

Kościół św. Jana Bosko - Piła Staszyce ul. Libelta

Kościół św. Rafała Kalinowskiego - Piła Koszyce

Kościół ewangelicko-augsburski - Piła ul. Buczka

Wyniki/ poprzednie sondy

Wspieram

Fakty Pilskie

 

Bezpieczny bo widoczny

 

Bezpieczny bo widoczny

 

 

 

 

 

 

Sesja za sesją, relacje z sesji VI kadencji

XXIV Sesja Rady Miasta Piły - podziękowanie odważnym mieszkańcom i rozwój infrastruktury drogowej

26.09.2012 - 09:23

W dniu 25 września 2012 roku odbyła się już XXIV Sesja Rady Miasta Piły. Jak zwykle już obrady miały miejsce w Młodzieżowym Domu Kultury przy ulicy Okrzei i rozpoczęły się w samo południe.

XXIV Sesja Rady Miasta Piły - podziękowanie odważnym mieszkańcom i rozwój infrastruktury drogowej

Ostatnia Sesja zaczęła się od minuty ciszy, czcząc tym samym pamięć po wieloletnim Radnym Panu Henryku Kasprzyku, który zmarł kilka dni temu.


Zaraz po tym, Pan Prezydent Piotr Głowski w ramach podziękowania wręczył tabliczki gratulacyjne upamiętniające naszych wakacyjnych bohaterów: Pana Grzegorza Graczyka i Pana Macieja Spychalskiego. Chodzi tutaj o zdarzenie z 22 lipca, kiedy to z mostu na wyspie, przez barierki do rzeki wpadło dziecko. Dzięki szybkiej interwencji wyżej wspomnianych panów obeszło się bez tragedii. W pierwszej części obrad przyjęliśmy protokół z poprzedniej Sesji bez odczytania i pytaliśmy Pana Prezydenta o jego działania między sesjami i wykonanie uchwał Rady Miasta w okresie międzysesyjnym.


W punkcie czwartym głosowaliśmy nad projektem uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miasta Piły. Chodzi tutaj o kolegę Tomasza Rzemykowskiego, o którego decyzji było już głośno w mediach przed rozpoczęciem co miesięcznych obrad. Po przegłosowaniu głos zabrał już były radny, który podziękował za 2 lata współpracy i za to, że wysłuchaliśmy jego prośby.


Punkty 5,6,7 dotyczyły budżetu naszego miasta i jego wieloletniej prognozy. Głos zabrała Skarbnik miasta Pani Ewelina Ślugajska. Punkt piąty to konkretnie informacja o przebiegu wykonania budżetu Miasta Piły za pierwsze półrocze 2012 roku, punkt szósty to projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej miasta Piły na lata 2012 - 2022. Natomiast punkt siódmy dotyczył Projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta Piły na 2012 rok.  Zmiany prezentują się następująco:
1. Zmniejszono dochody ogółem z kwoty 239 688 578 zł o kwotę 8 499 183 zł do kwoty 231 189 395 zł, w tym:
a) zmniejszono dochody bieżące z kwoty 214 013 663 zł o kwotę 1 263 683 zł do kwoty 212 749 980 zł,
b) zmniejszono dochody majątkowe z kwoty 25 674 915 zł o kwotę 7 235 500 zł do kwoty 18 439 415 zł, w tym:
‒ ze sprzedaży majątku z kwoty 20 277 639 zł o kwotę 7 535 500 zł do kwoty 12 742 139 zł.
2. Zmniejszono wydatki ogółem z kwoty 270 188 578 zł o kwotę 8 499 183 zł do kwoty 261 689 395 zł, w tym:
a) zmniejszono wydatki bieżące z kwoty 220 961 447 zł o kwotę 965 278 zł do kwoty 219 996 169, w tym:
‒ zmniejszono wydatki bieżące bez wydatków na obsługę długu z kwoty 217 304 529 zł o kwotę 965 278 zł do kwoty 216 339 251 zł.
b) zmniejszono wydatki majątkowe z kwoty 49 227 131 zł o kwotę 7 533 905 zł do kwoty 41 693 226 zł.
Warto w tym miejscu nadmienić, że część nieruchmości będących w posiadaniu gminy Piła, które zostały wystawione na sprzedaż - nie znalazły kupca w zaplanowanym terminie, stąd konieczność zmian.


Punkt ósmy obrad XXIV Sesji Rady Miasta Piły dotyczył projektu uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji projektu systemowego pn. "Trampolina do sukcesu", który skierowany jest do uczniów klas I – III  szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Piła. Uczestniczyć w nim będzie 1294 uczniów z 9 szkół podstawowych, tj. 60,67% ogółu uczniów klas I - III pilskich szkół podstawowych, w tym 652 uczennic i 642 uczniów. Wartość ogólna projektu: 966 881,25, w tym 85% - środki unijne, 15% - środki budżetu państwa. Kwota dofinansowania przeznaczona będzie na doposażenie bazy dydaktycznej oraz zajęcia dydaktyczne. Program  został przyjęty jednogłośnie.


Kolejne punkty, to sprawy formalne, czyli kolejno: 9. Projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiącej własność Gminy Piła - druk nr 390. 10. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul. Jana Styki - działki nr ewid. 60/17 i 60/18. 11. Projekt uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych i ustalenia ich przebiegu. 12. Projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieruchomości stanowiących własność Gminy Piła położonych przy ul. Wyszyńskiego/ul. Wyspiańskiego/ul. Pasaż Pantaleona Szumana w Pile. 13. Projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieruchomości stanowiącej własność Gminy Piła położonej przy ul. Wawelskiej w Pile. 14. Projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieruchomości stanowiących własność Gminy położonych przy al. Powstańców Wielkopolskich w Pile. Na tym etapie zakończyły się głosowania nad uchwałami podczas tej Sesji.

W Punkcie piętnastym została zaprezentowana prezentacja na temat infrastruktury drogowej naszego miasta. Pokazano obszary naszego miasta od strony logistycznej, wytłumaczono dlaczego ulice przecinają się w danych miejscach a nie gdzie indziej. Zaprezentowano również inwestycje, które zostały zrealizowane w ostatnim czasie, oraz pokazano te, które są zaplanowane na najbliższe lata - ponad 30 zmian w najbliższych latach. W tym miejscu warto zajrzeć na stronę BIP.UM.PILA.PL zakładka Rada Miasta, następnie Sesje i wybrać konkretną sesję. Znaleźć tam można wszystkie druki z szczegółowym opisem.  Osobiście najbardziej cenię sobie, że nam radnym koalicji z osiedla Górne, Gładyszewo, Staszyce i Motylewo łącznie z Prezydentem udaje się realizować tak dużo inwestycji na naszych osiedlach. Warto nadmienić, że wielu radnym podobała się przygotowana prezentacja. Pojawiły się również głosy czy zaprezentowane planowane inwestycje są już inwestycjami "zamkniętymi" czy będzie jeszcze możliwość skorygowania danych projektów i przeprowadzenia ewentualnej konsultacji społecznych. Pan Prezydent szybko odpowiedział, że jak najbardziej takie konsultacje są mile widzane i będą brane pod uwagę. W tej chwili konsultacjom przedłożono m.in. koncepcję przebudowy ul. Bydgoskiej, na której planowane jest zbudowanie 3 rond dwupasmowych mających upłynnić ruch drogowy.


Ostatnie punkty to już tradycyjnie interpelacje, zapytania, wolne wnioski. Radni pytali między innymi:
czy jest możliwość częstszych patroli Straży Miejskiej - widoczne zaśmiecanie przez młodzież, co dalej z 14 lutego? Podziękowanie za pomoc w zorganizowaniu biegu na Staszycach, pomysł instalacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Al. 500 lecia, ul. Śniadeckich. I na tym w sumie mógłbym zakończyć swoją relację, gdyby nie głos trójki radnych na temat zbyt dużej ilości "elek" w naszym mieście. Podczas sesji wyraziłem również swoje zdanie:  "...Chciałbym, żebyśmy sobie też uzmysłowili taką - wydaje mi się bardzo istotną - rzecz, że te samochody nauki jazdy, które jeżdżą po naszym mieście, jeżdżą zgodnie z obowiązującym prawem. I jadą zgodnie z przepisami: tam gdzie jest ograniczenie prędkości do 50 kilometrów na godzinę, jadą 50 kilometrów na godzinę - nie przekraczają tej prędkości; jest na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną zielona strzałka - on się zatrzyma przed tym sygnalizatorem, dopiero później ruszy. Miejmy też na uwadze taką sprawę, że samochody, które przyjeżdżają do naszego miasta, nie mają jednego kursanta - mają zazwyczaj trzech kursantów, a podczas jazdy mogą mieć tylko jednego. Zostawiają tych innych kursantów, którzy dokonują różnych zakupów, korzystają, zwiedzają też nasze miasto, bo mają dużo czasu, zwiedzają galerie handlowe, udają się do sklepów, które są w naszym mieście, i do barów, i tam też zostawiają swoje środki finansowe. To samo: te samochody przyjeżdżają, tankują na naszych, w Pile, stacjach benzynowych, dokonując też dodatkowych zakupów, dają obroty tym firmom. Żebyśmy wzięli też to pod uwagę. Mówią, że elki są niepotrzebne, że należy je usunąć. Oczywiście, można je usunąć. Usuńmy wszystkie elki z miasta, a wszyscy nasi kursanci z Piły - kto będzie chciał zdać egzamin, będzie musiał jechać do Poznania. Są też takie przymiarki, że na kartę motorowerową, którą w tej chwili można zrobić w każdej szkole - mogą to zrobić już uczniowie trzynastoletni. Od przyszłego roku, od 19 stycznia ci uczniowie nie będą mogli tego zrobić w szkole - egzamin będzie musiał odbyć się w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego. Jak przeniesiemy Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego do Poznania, żeby tylko tam był, to nikt nie będzie tutaj jeździł po mieście - wszyscy pojadą do Poznania i poznańskie firmy i poznańskie sklepy będą zarabiały pieniążki. Tam będzie jeszcze bardziej tłoczno..." Jako mieszkańcy miasta aspirującego do najważniejszego w Północnej Wielkopolsce, generujemy jeszcze inne funkcje zewnętrzne. Mam nadzieję, że nie przyjdzie nam pomysł do głowy aby również mieszkańcom powiedzmy Szczecinka, Połczyna czy Chojnic zabronić przyjazdu i studiowania na naszych uczelniach, jeździć autobusem, zajmować miejsce na parkingu przed restauracją czy kinem, robić większe zakupy, korzystać z oferty kulturalnej gdyż przez to blokują lub zabierają miejsce naszym mieszkańcom, czy też tworzą kolejkę do kasy w sklepie. Powoływanie się na utrudnienia w pracy dla taksówkarzy jest nietrafione gdyż prawdziwi przedstawiciele tego zawodu doskonale potrafią sobie poradzić z "utrudnieniem" jakim jest kilka samochodów nauki jazdy spowalniających ruch. Układ komunikacyjny miasta daje wiele możliwości. Sugerowana rejonizacja odbywania egzaminów na prawo jazdy nie jest w obecnym stanie prawa możliwa a i byłaby szkodliwa społecznie gdyż najprawdopodobniej wiązałaby się z zwolnieniami pilskich egzaminatorów i innych osób w naszym Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego. Jednak aby przedyskutować możliwości ograniczenia potencjalnych utrudnień dla mieszkańców na drogach, powodowanych przez samochody egzaminacyjne i szkoleniowe wyszedłem 27 września br.  z inicjatywą zorganizowania specjalnego posiedzenia "mojej" Komisji Gospodarki Miejskiej jako najbardziej właściwej w tym temacie z Dyrektorem WORD Piła.

 

Komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Newsletter

Zapisz się do newslettera

Twoje imię:

Adres e-mail:

Dlaczego warto się zapisać?

Mapa
działalności radnego

http://plebiscyt.jacekboguslawski.pl/

W mediach