Wyniki egzaminu gimnazjalnego A.D. 2011 - moja dezaprobata i INTERPELACJA
20.06.2011 - 18:02
W związku z wynikami egzaminu gimnazjalnego w Pile podanymi przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Poznaniu w dniu 15 czerwca 2011r pragnę wyrazić moją dezaprobatę dla takiego stanu rzeczy.
Dla niechlubnego przypomnienia informuję:
W części humanistycznej nastąpił spadek w stosunku do roku 2010 aż o 18,65 %
W części matematyczno –przyrodniczej nastąpił spadek w stosunku do roku 2010 o 0,90 %.
W języku angielskim nastąpił spadek w stosunku do roku 2010 o 5,48 %.
W języku niemieckim nastąpił spadek w stosunku do roku 2010 aż o 15,96 %.
W języku francuskim nastąpił spadek w stosunku do roku 2010 o 3,14 %.
W języku rosyjskim nastąpił spadek w stosunku do roku 2010 aż o 19,34 %.
Nadmieniam, że około połowy budżetu naszego Miasta Piły jest przeznaczana na oświatę i w budżecie na rok 2011 środki na tą bardzo ważną i bliską memu sercu gałąź gminnej działalności nie zostały obniżone. Dla przypomnienia środki budżetu Miasta na transport i drogi zostały obniżone aż o około 30 %, w celu m.in. coraz lepszego edukacyjnego przygotowania młodzieży i dorównania do najlepszych.
Proszę o:
1. wyjaśnienie różnic w przygotowaniu naszych pilskich uczniów do tego egzaminu w roku 2010 i 2011.
2. analizę obecnego stanu rzeczy i przyczyn tak niekorzystnych wyników.
3. informację jakie podjęto środki zapobiegawcze w celu zapobiegnięcia dalszej degradacji poziomu wiedzy naszych uczniów w stosunku do ich rówieśników m.in. z Poznania.
W dniu 11 lipca br. otrzymałem odpowiedź od Prezydenta Krzysztofa Szewca
Według dziewięciostopniowej analizy staninowej przeprowadzonej przez nasz magistrat wynika, że średnie oceny otrzymane w roku 2011 w stosunku do roku 2010 nie odbiegają od siebie. Na wyniki egzaminu mają wpływ konteksty zewnętrzne jak i wewnętrzne. Należą tu takie elementy jak stopień trudności testów egzaminacyjnych, środowisko w którym dziecko się wychowuje, motywacja, możliwości ucznia a także realizowane programy, metody nauczania i szkolne systemy oceniania. Te wszystkie uwarunkowania nie są każdego roku tożsame i trudno jednoznacznie porównywać.
Jednak uzyskiwane przez pilskich uczniów wyniki z poszczególnych części egzaminu gimnazjalnego nie są zadawalające dla Prezydenta. Zatem we wszystkich gimnazjach zostanie przeprowadzona szczegółowa analiza osiągniętych wyników, przyczyn ich słabości, oraz podjęte zostaną wszelkie możliwe działania by w latach następnych były korzystniejsze. W efekcie tych analiz opracowane zostaną programy naprawcze indywidualnie dla każdego gimnazjum, które będą wdrażane już od września 2011r.
Komentarze
Brak komentarzy