RADNY RADY MIASTA PIŁY

Piła 500 Miasto Piła

Piła to nie przystanek,
to nasze miasto!

Na skróty

Urząd miasta w Pile

Sonda

Radny Piły Bogusławski

Który Kościół w Pile zasługuje na miano najpiękniejszego?

Kościół p.w. św. Stanisław Kostki - Piła, ul. Browarna 13

Kościół p.w. Świętej Rodziny - Piła, ul. św. Jana Bosko

Kościół p.w. św. Antoniego - Piła, ul. Ludowa 10

Kościół p.w. Św. Józefa - Piła, ul. Korczaka

Kościół Najświętszej Marii Panny Wspomożenia Wiernych - Piła, Osiedle Górne

Kościół Matki Bożej Częstochowskiej - Piła Motylewo ul. Orla

Kościół Miłosierdzia Bożego - Piła ul. Śniadeckich

Kościół garnizonowy NMP Częstochowskiej - Piła ul. Podchorążych

Kościół św. Jana Bosko - Piła Staszyce ul. Libelta

Kościół św. Rafała Kalinowskiego - Piła Koszyce

Kościół ewangelicko-augsburski - Piła ul. Buczka

Wyniki/ poprzednie sondy

Wspieram

Fakty Pilskie

 

Bezpieczny bo widoczny

 

Bezpieczny bo widoczny

 

 

 

 

 

 

Blog

Komisja Gospodarki Miejskiej w pilskim WORDzie

17.10.2012 - 19:59

W dniu dzisiejszym odbyło się specjalne posiedzenie Komisji Gospodarki Miejskiej w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowe w Pile. Spotkanie odbyło się z mojej inicjatywy - w ostatnim czasie w pilskich mediach było bardzo głośno na temat zakorkowanego miasta i utrudniających ruch drogowy "elek".

Komisja Gospodarki Miejskiej w pilskim WORDzie

Spotkanie było otwarte dla wszystkich mieszkańców. Prócz radnych z wyżej wspomnianej komisji pojawili się m.in. Przewodniczący Rady Miasta Pan Rafał Zdzierela, Zastępca Przewodniczącego Pan Paweł Jarczak, Przewodniczący Komisji Budżetu Pan Lucjan Szutkowski oraz radna Pani Maria Kubica. Spotkanie oczywiście nie mogło się odbyć bez Dyrektora pilskiego WORD-u i zarazem Radnego Rady Powiatu Pana Zbigniewa Przeworka. Na spotkaniu nie zabrakło również przewodniczącego komisji rewizyjnej Polskiej Federacji Stowarzyszeń Szkół Kierowców Pana Krzysztofa Skałeckiego ( posiada również własną Szkołę Nauki Jazdy w Krzyżu Wielkopolskim ), Prezesa pilskiego Stowarzyszenia Instruktorów i Ośrodków Szkolenia Kierowców Pana Krzysztofa Strzelczyka. Na specjalnej komisji byli również pracownicy pilskiego WORD, liczne grono instruktorów, oraz kilku zainteresowanych mieszkańców.

 

Problem poruszany na tym posiedzeniu można skrócić w jednym zdaniu: co zrobić, żeby tak zwane "elki" nie blokowały miasta i w jaki sposób ograniczyć elki, które migrują z miast oddalonych od Piły nawet o 100 kilometrów ( np: Chojnice, Człuchów, Złotów, Szczecinek, Krzyż Wielkoposlki, Drawsko Pomorskie itd. ). 

Jedną z propozycji był pomysł budowy Wojewódzkich Ośrodków Szkolenia Kierowców w tych miastach, z których najwięcej kursantów przyjeżdża do Piły. Szybko tę kwestię wytłumaczył Pan Andrzej Wawrzyniak ( kierownik wydziału przeprowadzania egzaminów w pilskim ośrodku ), który jasno wyjaśnił, że egzamin wykonywany jest według ogólnopolskich kryteriów i wymienione wcześniej miejscowości takich kryteriów nie spełniają ( między innymi, ulice po których odbywa się kursant musi mieć natężenie ruchu conajmniej 400 aut na godzine ). Co więcej według arytkułu 109 ustawy: ośrodek może funkcjonować w mieście wojewódzkim, mieście na prawach powiatu lub w mieście, w którym przed 31 grudnia 1998 roku funkcjonował WORD. 

 

Osobiście martwił mnie ton wypowiedzi w ostatnim czasie w naszych mediach, gdzie mogliśmy czytać w artykułach, czy też bezpośrednio w komentarzach o praktycznie samych negatywnych konsekwencjach związanych z tak dużą liczbą "elek" w naszym mieście. Warto jednak w tym miejscu zwrócić uwagę na aspekt ekonomiczny, gdzie dzięki takim "turystom" nasze sklepy, kawiarnie, stacje benyzowe po prostu zarabiają. Pan Krzysztof Skałecki zaznaczył fakt, że miesięcznie tankuje średnio 750 litrów paliwa!! Pomnóżmy to tylko przez ośrodki, które znamy z widzenia/słyszenia i zaczyna się robić ogromna kwota. Nie bez znaczenia jest też fakt pracy. Pamiętajmy, że szkoły nauki jazdy zatrudniają instrukorów, sekretarki, a auta muszą być gdzieś naprawiane ( usługa nakręca usługę ). Sam Wojewódzki Ośrodek Szkolenia Kierowców w Pile zatrudnia 71 osób!!

 

Na komisji pojawił się również wątek zbliżających się zmian w systemie szkolenia kierowców. Zmiany mają wejść z datą 19 stycznia 2013 roku. Pan Dyrektor Zbigniew Przeworek zaznaczył fakt, że teraz ruch "elek" jest bardziej widoczny z tego względu, że większość przyszłych kierowców chce zdążyć jeszcze przed zapowiadanymi zmianami. 

Jest zatem duże prawdopodobieństwo, że po zmianach ruch szkół nauki jazdy się po prostu zmniejszy - jest to tym bardziej prawdopodobne, że czekają nas lata niżu demograficznego - już w tym roku mocno zauważalne w szkolnictwie wyższym.

Wydaje się, że argumenty, które zostały przedstawione na posiedzeniu jasno pokazują, że My  -jako jednostka samorządowa, czy też WORD - sami wiele zmienić nie możemy. Do takiej zmiany, jak chociażby budowa WORD-ów w mniejszych miejscowościach jest potrzebna zmiana całej ustawy. Póki co, pozostaje nabrać cierpliwości i z całej sytuacji cieszyć się z zalet, których niewątpliwie płynie sporo z posiadania Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego, a nie denerwować się, że "elka" jadąca 10km/h wolniej nas "blokuje".

Komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Newsletter

Zapisz się do newslettera

Twoje imię:

Adres e-mail:

Dlaczego warto się zapisać?

Mapa
działalności radnego

http://plebiscyt.jacekboguslawski.pl/

W mediach