RADNY RADY MIASTA PIŁY

Piła 500 Miasto Piła

Piła to nie przystanek,
to nasze miasto!

Na skróty

Urząd miasta w Pile

Sonda

Radny Piły Bogusławski

Który Kościół w Pile zasługuje na miano najpiękniejszego?

Kościół p.w. św. Stanisław Kostki - Piła, ul. Browarna 13

Kościół p.w. Świętej Rodziny - Piła, ul. św. Jana Bosko

Kościół p.w. św. Antoniego - Piła, ul. Ludowa 10

Kościół p.w. Św. Józefa - Piła, ul. Korczaka

Kościół Najświętszej Marii Panny Wspomożenia Wiernych - Piła, Osiedle Górne

Kościół Matki Bożej Częstochowskiej - Piła Motylewo ul. Orla

Kościół Miłosierdzia Bożego - Piła ul. Śniadeckich

Kościół garnizonowy NMP Częstochowskiej - Piła ul. Podchorążych

Kościół św. Jana Bosko - Piła Staszyce ul. Libelta

Kościół św. Rafała Kalinowskiego - Piła Koszyce

Kościół ewangelicko-augsburski - Piła ul. Buczka

Wyniki/ poprzednie sondy

Wspieram

Fakty Pilskie

 

Bezpieczny bo widoczny

 

Bezpieczny bo widoczny

 

 

 

 

 

 

Blog

Artykuł w sprawie "eLek" w Pile

10.07.2011 - 15:02

Redakcja portalu Asta24 poprosiła mie o wypowiedź do artykułu "Piła - miasto eLek". Wykorzystano niestety tylko część przesłanej mojej opinii ;-( Rozumiem panią redaktor, gdyż przytoczenie całej wypowiedzi byłoby zbyt obszerne a każda redakcja zmuszona jest do "cięć" w tekstach dla przedstawienia obiektywnie wszystkich racji.  Poniżej dla osób, które chcą w  zapoznać się z moją opinią przedstawiam pełną wypowiedź

Artykuł w sprawie "eLek" w Pile

1. Czy uważa Pan, że eLek jest za dużo w naszym mieście?


Samochodów z literą "L" na dachu jeszcze rok lub dwa było faktycznie dość sporo na naszych pilskich ulicach. Teraz jest zdecydowanie mniej ze względu na niż demograficzny. Część ośrodków szkolenia kierowców, szczególnie mających do Piły ok. 70 km. przeniosła się z egzaminami do pobliskich im miejscowości czyli do Poznania, Bydgoszczy i Koszalina. Dzięki temu mają mniejsze koszty i mogą zaoferować kursantowi lepszą cenę. Uważam, że nie jest to dobre dla naszego miasta z powodów gospodarczych. Musimy pamiętać, że ludzie którzy przyjeżdżają do Piły na kursy nauki jazdy, zostawiają również pieniążki w naszych rodzimych sklepach, barach i stacjach paliw. To powoduję że nasi przedsiębiorcy mimo kryzysu, tutaj zarabiają i płacą podatki a także nie przenoszą się w poszukiwaniu pracy np. do Poznania. Większa liczba egzaminów w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Pile powoduje również zwiększenie środków na Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego w naszym mieście i powiecie. To dzięki tej instytucji egzaminującej powstają w szkołach sale wychowania komunikacyjnego, upowszechnia się edukacja komunikacyjna a Straż Pożarna, Policja i Pogotowie jest zaopatrywana dodatkowo w niezbędny i nowoczesny sprzęt ratowniczy. Biorąc pod uwagę powyższe uważam że eLek nie jest za dużo w naszym mieście.


2. Czy utrudniają ruch według Pana?


Każdy z nas się uczył i wie że najlepsze efekty przynosi praktyczne przyswajanie wiedzy. Kursanci nauki jazdy przygotowujący się do egzaminu muszą jeździć po naszych ulicach. Tu będą zdawać egzamin i tu będą później codziennie poruszać się samochodem do pracy czy też na zakupy. Dla naszego przyszłego bezpieczeństwa powinniśmy być bardziej wyrozumiali dla tych przyszłych kierowców. Lepiej niech popełniają błędy pod czujnym okiem instruktora niż mając już „prawko” doprowadzą do kolizji lub stworzenia zagrożenia na drodze. Więcej utrudniają ruch na drodze kierowcy łamiący przepisy niż „eLki” poruszające się zgodnie z prawem. One nie przekraczają dozwolonej prędkości, nie wyprzedzają na trzeciego, zatrzymują się na światłach przy zielonej warunkowej strzałce, mają zapięte pasy bezpieczeństwa, ustępują pierwszeństwa pieszym i rowerzystom. Piła jest na tyle kameralnym miastem i z dobrymi ładnymi ulicami, że wyjechanie 5 minut wcześniej (jeśli się obawiamy rzekomo utrudniających ruch „eLek”) pozwoli dotrzeć punktualnie na czas.


3. Co należy zrobić aby Piła była mniej zatłoczona?


Aby nasze miasto było mniej zatłoczone to potrzebne są szerokie i dobrej jakości ulice. Bardzo dobrze, że powstała wewnętrzna obwodnica miasta lecz według mnie jest ona „za wąska” i nie jest przyszłościowa. Koszty niestety spowodowały takie jej zaprojektowanie. Prezydent Piotr Głowski jak i Rada Miasta której jestem radnym, uważnie wsłuchuje się w potrzeby mieszkańców, reaguje i rozwiązuje również potrzeby komunikacyjne. Już niedługo powstanie rondo na skrzyżowaniu ul. Ludowej z ul. Okólną co na pewno upłynni ruch i poprawi bezpieczeństwo nas wszystkich. Ważna jest również współpraca z pilską Policją i słuchanie się ich cennych rad, szczególnie doświadczonych funkcjonariuszy ruchu drogowego. Przygotowali oni na moją prośbę i przewodniczącego Rady Miasta raport o niebezpiecznych miejscach w Pile, które mam nadzieję że wykorzystam podczas sesji Rady Miasta poświęconej m.in. bezpieczeństwu w mieście. Jeśli chodzi dodatkowo o „eLki” to bardzo dobrym posunięciem było zarządzenie Dyrektora WORD Piła Pana Zbigniewa Przeworka o wyłączeniu niektórych dróg, na których egzaminatorzy nie mają przeprowadzać jazd egzaminacyjnych. Dzięki temu Rondo im. Jana Pawła II przy hotelu Rodło nie jest zatłoczone przez samochody egzaminacyjne. Korki tworzą się naturalnie przez zwykły nasilonych ruch pojazdów w godzinach szczytu. Rozwój ścieżek rowerowych przez obecne władze miasta pozwoli wielu mieszkańcom zrezygnować z poruszania się szkodliwym dla środowiska autom w naszej zielonej Pile  na rzecz zdrowego i modnego poruszania się rowerem. Tym samym liczę, że już niedługo będziemy mogli powiedzieć że Piła nie jest zatłoczona. To miasto aktywne gdzie warto inwestować i warto żyć.
 

Komentarze

Pilanin_Tomasz - 31.01.2013

Szanowny Panie trafiłem na pana artykuł przez przypadek chciałbym zaznaczyć iż rozumiem Pana uzasadnienie kwestii ekonomicznej i dobra miasta oraz ogółu społeczeństwa. Natomiast chciałbym wspomnieć o drugiej stronie medalu. Jak zdaje sobie Pan zapewne sprawę jazda na skrzyżowaniu w którym 8 (słownie osiem!) "elek" ćwiczy lewoskręt graniczy z cudem i przypomina kolejki z dawnych czasów. Większość pilan dojeżdża do pracy i z niej wraca w ściśle określonych porach. Pracując poza granicami miasta (taki mam zawód i taką sytuację) jestem również w grupie dojeżdżających. Elki parkujące w okolicy ul. Prusa utrudniają mi wyjazd z osiedla, następnie parę krzyżówek i nerwowe reakcje kierowców dalekie od bezpiecznej jazdy (ludzie chcą pracować i im po prostu się śpieszy). A szczególnie nie odpowiada mi chamstwo Panów wszechwładnych instruktorów( rej GCH). Dlatego też proponuję Panu złożenie projektu wstrzymania ruchu nauk jazdy ( z wyłączeniem egzaminów) w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego tj 7:30-8:30, 14:40-15:40. Mam nadzieję że obie grupy społeczne będą zadowolone z tego rozwiązania. Dziękuję

Dodaj komentarz

Newsletter

Zapisz się do newslettera

Twoje imię:

Adres e-mail:

Dlaczego warto się zapisać?

Mapa
działalności radnego

http://plebiscyt.jacekboguslawski.pl/

W mediach