RADNY RADY MIASTA PIŁY

Piła 500 Miasto Piła

Piła to nie przystanek,
to nasze miasto!

Na skróty

Urząd miasta w Pile

Sonda

Radny Piły Bogusławski

Który Kościół w Pile zasługuje na miano najpiękniejszego?

Kościół p.w. św. Stanisław Kostki - Piła, ul. Browarna 13

Kościół p.w. Świętej Rodziny - Piła, ul. św. Jana Bosko

Kościół p.w. św. Antoniego - Piła, ul. Ludowa 10

Kościół p.w. Św. Józefa - Piła, ul. Korczaka

Kościół Najświętszej Marii Panny Wspomożenia Wiernych - Piła, Osiedle Górne

Kościół Matki Bożej Częstochowskiej - Piła Motylewo ul. Orla

Kościół Miłosierdzia Bożego - Piła ul. Śniadeckich

Kościół garnizonowy NMP Częstochowskiej - Piła ul. Podchorążych

Kościół św. Jana Bosko - Piła Staszyce ul. Libelta

Kościół św. Rafała Kalinowskiego - Piła Koszyce

Kościół ewangelicko-augsburski - Piła ul. Buczka

Wyniki/ poprzednie sondy

Wspieram

Fakty Pilskie

 

Bezpieczny bo widoczny

 

Bezpieczny bo widoczny

 

 

 

 

 

 

Sesja za sesją, relacje z sesji VI kadencji

Pierwsze obrady Sesji Rady Miasta - VII kadencji

12.12.2014 - 10:59

28 listopada 2014r  w miejskiej sali koncertowo-audiowizualnej odbyły się pierwsze, w VII kadencji, obrady Sesji Rady Miasta Piły. O godzinie 11.30 nastąpiło uroczyste wręczenie zaświadczeń o wyborze na radych Rady Miasta Piły. Początkowo porządek obrad obejmował 7 punktów, lecz w celu usprawnienia procesu decyzyjnego i przyspieszenia merytorycznych prac, w trakcie ustalania porządku obrad nowo wybrany przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek o uzupełnienie porządku obrad.
 
Pierwsze cztery punkty dotyczyły: uroczystego otwarcia sesji i ślubowania radnych Rady Miasta Piły. Po odczytaniu roty przysięgi z dumą mogłem wypowiedź słowa: Ślubuję. Tak mi dopomóż Bóg. Był to także czas, w którym Prezydent Miasta Piły Piotr Głowski, z rąk Przewodniczącego Miejskiej Komisji Wyborczej, otrzymał zaświadczenie o wyborze, a także czas, w którym złożył ślubowanie.
Pierwsze obrady Sesji Rady Miasta - VII kadencji

Punkt 5 dotyczył spraw regulaminowych, czyli stwierdzenia quorum w sali przy Dąbrowskiego 8, a także przedstawienie i aktualizację wspomnianego wyżej porządku obrad.


WYBÓR PRZEWODNICZĄCEGO I WICEPRZEWODNICZĄCYCH


Punkt 6 stanowił o wyborze wyborze Przewodniczącego Rady Miasta Piły. Wybór polegał na zgłoszeniu kandydatów przez radnych, a następnie w drodze tajnego głosowania wyborze przewodniczącego. Na to stanowisko jako Platforma Obywatelska proponowaliśmy Rafała Zdzierelę, który pełnił tę funkcję w minionych kadencjach, pozostali radni przyjęli w naszą propozycje. Następnie podjęliśmy uchwałę, która stwierdziła wybór Rafała Zdziereli na Przewodniczącego Rady Miasta Piły.

 

Wybór wiceprzewodniczących Rady Miasta Piły, to punkt 7 porządku obrad. Funkcja ta w tej kadencji przypadła Pawłowi Jarczakowi i Marii Kubicy.


KOMISJE RADY MIASTA PIŁY


Projekt uchwały w sprawie ustalenia: liczby, nazewnictwa stałych komisji Rady Miasta Piły oraz przedmiotu ich działania zawarty był w punkcie 8. Podejmując uchwałę zdecydowaliśmy o powołaniu trzech stałych Komisji Rady Miasta Piły, tj.: Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta, Komisji Gospodarki Miejskiej, Komisji Spraw Społecznych. Ponadto uchwała przedstawia także, przedmiotowy zakres działań poszczególnych komisji. W efekcie czego, Komisja Budżetu i Rozwoju Miasta zajmować się będzie sprawami z zakresu: planowania gospodarczego i finansowego, budżetu, inwestycji, rozwoju przemysłu, przedsiębiorczości i prywatyzacji, promocji miasta. Natomiast Komisja Gospodarki Miejskiej sprawami z zakresu: gospodarki przestrzennej i architektury, gospodarki terenami komunalnymi, budownictwa mieszkaniowego, utrzymania i rozbudowy urządzeń komunalnych, usług komunalnych, utrzymania dróg, komunikacji publicznej, transportu i łączności, ochrony i kształtowania środowiska naturalnego, stanu sanitarnego miasta, rolnictwa i leśnictwa, gospodarki wodnej. Komisja Spraw Społecznych poświęci swoje obrady: wychowaniu i kształcenia dzieci i młodzieży, funkcjonowaniu placówek oświatowo-wychowawczych, upowszechnianiu kultury, kultury fizycznej i sportu, ochronie zabytków i innych dóbr kultury, działalności i rozwoju placówek turystyczno-rekreacyjnych, porządkowi publicznemu, kreowaniu samorządowej polityki prorodzinnej, lokalnym środków masowego przekazu, wykorzystaniu środków na pomoc społeczną, przeciwdziałania zjawiskom patologii społecznej oraz problematyce środowiska młodzieżowego.

 

Punkt 9 dotyczył powołania radnych do wyżej wspominanych komisji. Projekt uchwały w sprawie powołania radnych w skład stałych komisji Rady Miasta Piły oraz wyboru przewodniczących komisji to konieczność przy rozpoczęciu kadencji. Chciałbym bardzo podziękować, za okazane zaufanie, a co za tym idzie, decyzję o przyznaniu przewodniczenia Komisji Gospodarki Miejskiej.

SKŁAD KOMISJI STAŁYCH RADY MIASTA PIŁY

KOMISJA SPRAW SPOŁECZNYCH

  1. Radny Włodzimierz Bystrzycki – przewodniczący

  2. Radny Paweł Jarczak

  3. Radna Maria Kubica

  4. Radny Ryszard Małecki

  5. Radny Waldemar Polachowski

  6. Radny Zbigniew Pyziak

  7. Radna Wiesława Sztaba

  8. Radny Krzysztof Zając

KOMISJA GOSPODARKI MIEJSKIEJ

  1. Radny Marek Andruszkiewicz

  2. Radny Jacek Bogusławski – przewodniczący

  3. Radny Jan Ficerman

  4. Radny Franciszek Jeżewski

  5. Radny Piotr Smagur

  6. Radna Dorota Urbańska

KOMISJA BUDŻETU I ROZWOJU MIASTA

  1. Radny Paweł Dahlke

  2. Radny Tadeusz Grochowski

  3. Radna Małgorzata Karwacka

  4. Radny Błażej Łukasz Parda

  5. Radny Lucjan Szutkowski – przewodniczący

  6. Radny Jan Szwedziński

  7. Radny Marek Toboła

  8. Radny Rafał Zdzierela

     

Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, ustalenia jej składu osobowego oraz przewodniczącego to punkt 10 porządku obrad. Zgodnie z art. 18a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, rada gminy kontroluje działalność wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy. W tym celu niezbędne jest powołanie komisji rewizyjnej. Dobrym zwyczajem, który praktykujemy i w tej kadencji, jest powołanie na przewodniczącego w/w komisji przedstawiciela opozycji. W tym przypadku został nim radny Paweł Dahlke. W skład komisji rewizyjnej, ponadto wchodzą radni: Małgorzata Karwacka, Ryszard Małecki i Waldemar Polachowski.

 

 


Punkt 11 odnosił się do projekt uchwały w sprawie określenia zasad ustalania wysokości i wypłaty diet dla radnych Rady Miasta Piły, diet dla przewodniczących rad i przewodniczących zarządów osiedli w Pile. Uchwała, która przyjęliśmy jednomyślnie była zgodna z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy.


Punkt 12, był to projekt uchwały w sprawie wskazania osoby do dokonywania niektórych czynności dotyczących podróży służbowych w stosunku do Przewodniczącego Rady Miasta Piły oraz określenia wysokości stawek za 1 km przebiegu pojazdu służbowego niebędącego własnością gminy. Zgodnie z stosownym Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji tj., z dnia 31 lipca 2000 r. w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych gminy (Dz. U. Nr 66, poz. 800 ze zm.), termin i miejsce wykonywania zadania oraz miejscowość rozpoczęcia i zakończenia podróży służbowej w stosunku do przewodniczącego rady dokonuje wiceprzewodniczący wskazany przez radę. Uchwała również przyjęta.

 

Ostatni punkt przed zakończeniem obrad, 14, dotyczył projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Prezydenta Miasta Piły. Zgodnie z brzmieniem uzasadanienia do projektu uchwały, wyborcy miasta Piły, w głosowaniu bezpośrednim w dniu 16 listopada 2014 r. dokonali wyboru Prezydenta Miasta Piły, co formalnie potwierdzone zostało zaświadczeniem Miejskiej Komisji Wyborczej. Mając na uwadze złożone ślubowanie, niezbędne było ustalenie wynagrodzenia, za wykonaną pracę. Uchwała przyjęta.


Podczas trwającej 5 godzin, pierwszej sesji w nowej kadencji przegłosowaliśmy wszystkie proponowane projekty uchwał. Głęboko wierzę, że w trakcie tej kadencji zrealizujemy wiele przedsięwzięć, które wpłyną na rozwój naszego miasta. Jednocześnie, wielokrotnie będę podkreślał, że zmiany mogą zostać zrealizowane tylko przy wsparciu i aktywności mieszkańców, na które gorąco liczę.

 

Komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Newsletter

Zapisz się do newslettera

Twoje imię:

Adres e-mail:

Dlaczego warto się zapisać?

Mapa
działalności radnego

http://plebiscyt.jacekboguslawski.pl/

W mediach